راهنمای گردشگری زنجان

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر زنجان

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر زنجان

پروژه راهنمای گردشگری زنجان یا Come 2 Zanjan در پاسخ به نیاز گردشگران داخلی به اطلاعات گردشگری این شهر تاریخی و با ابتکار و هدایت دکتر کیامهر عضو محترم هیئت علمی دانشگاه زنجان ایجاد شده است .
شما نیز می توانید با ارسال دیدگاههای خود ما را در بهبود این پروژه یاری نمایید .

پل ارتباطی :
Kamali [a] znu . ac . ir
www.nKamali.ir

بایگانی

مراکز خرید شهر زنجان

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۳۴ ب.ظ

C.B.D (مراکز تجاری شهر زنجان)

بیشتر مراکز تجاری خرید و فروش شهر از چهار راه امیرکبیر در خیابان امام خمینی تا اطراف چهار راه انقلاب و چهار راه سعدی قرار دارند.

مجموعه تاریخی بازار

احداث این مجموعه در دوران قاجار آغاز شد و در دوران فتحعلی شاه خاتمه یافت. مجموعه­ی بازار بافت قدیمی شهر را به صورت یک خط مستقیم، با عنوان بازار بالا و پائین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است در این مجموعه راسته­های صنفی مجزّا چون زرگرها ، بزّازها و ... وجود دارد کاروان­سراها و قیصریّه محل فعالیت بازرگانان و تجار است در داخل این مجموعه مغازه­ها و کاروانسراها و مساجد تاریخی و گرمابه­ها قرار دارد.

مجتمع تجاری پردیس (پاساژ پردیس)

از جمله مراکز خرید و تجاری که مابین چهارراه امیرکبیر و سبزه­میدان در خیابان امام خمینی قرار دارد این پاساژ به شکل مدرن طراحی و احداث شده است. بیشتر مغازه­های آن در زمینه­ی پوشاک زنانه و بچه­گانه فعالیت دارند برای خرید پوشاک مکان مناسبی است.

پاساژ تهران

این مرکز تجاری ما بین سبزه­میدان و چهار راه انقلاب است در این پاساژ طبقه همکف آن مختص جواهر آلات و زیورآلات است در طبقات زیرزمین و فوقانی مغازه­ها متنوع در زمینه­ی پوشاک و کفش فعالیت می­کنند.

مسیر خیابان سبزه­میدان و چهار راه انقلاب و سعدی جنوبی

در این مسیر فروشگاه­ها و مراکز فروش صنایع دستی زنجان از جمله چاقو ، ملیله­کاری است در خیابان سعدی جنوبی از چهار راه انقلاب فروش صنایع و ظروف مسی رواج دارد.

پاساژ مروارید (ما بین سبزه­میدان و چهارراه انقلاب)

در طبقه زیرین این پاساژ فروش چاقو و صنایع دستی دیگر مانند قندشکن رواج دارد که از لحاظ قیمت خرید اجناس بسیار مناسب است.

مجتمع تجاری نور

مجتمع تجاری نور از مراکز تجاری تازه احداث شده در خیابان امام خمینی است این مرکز تجاری مابین چهار راه انقلاب و چهار راه صدر جهان قرار دارد. در این مجتمع تجاری نمای بیرونی و نمای داخلی طبقات با ابزارهای هنری تزئین شده است در طبقه همکف جواهرآلات و اشیای زینتی است و طبقات دیگر در زمینه­ی پوشاک مردانه و زنانه فعالیت دارد. دیدن این متجمع تجاری به مسافرین توصیه می­شود.

مجتمع تجاری شهر راز

از مراکز تجاری تازه احداث شده است که در خیابان سعدی وسط قرار دارد و در چند طبقه شکل گرفته است. طراحی داخلی پاساژ به شکل نوین است. مغازه­های آن در زمینه پوشاک و اجناس مختلف تزئینی فعالیت دارند. قیمت اجناس نسبتاً در این پاساژ و خیابان سعدی گرانتر است.

مجتمع تجاری ایران زمین

این مرکز تجاری ما بین خیابان سعدی وسط و چهار راه انقلاب است این مرکز تجاری نیز طبقات آن در زمینه­های مختلف پوشاک مردانه ، زنانه و بچه­کانه و ... فعالیت دارند.

مجتمع تجاری آریا

در مابین چهار راه سعدی و دروازه رشت قرار دارد. این مجتمع تجاری تعداد مغازه­ها نسبتاً در هر طبقه کمتر از سایر پاساژها و مراکز تجاری است این مرکز تجاری نیز بیشتر در زمینه پوشاک زنانه فعالیت دارند.