راهنمای گردشگری زنجان

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر زنجان

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر زنجان

پروژه راهنمای گردشگری زنجان یا Come 2 Zanjan در پاسخ به نیاز گردشگران داخلی به اطلاعات گردشگری این شهر تاریخی و با ابتکار و هدایت دکتر کیامهر عضو محترم هیئت علمی دانشگاه زنجان ایجاد شده است .
شما نیز می توانید با ارسال دیدگاههای خود ما را در بهبود این پروژه یاری نمایید .

پل ارتباطی :
Kamali [a] znu . ac . ir
www.nKamali.ir

بایگانی

منطقه گاوازنگ زنجان

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ب.ظ

در شمالی‌ترین نقطه زنجان، در دامنه کوه گاوازنگ یکی از مراکز تفریحی و گردشگری زنجان قرار دارد که به «ائل داغی» معروف است. مجموعه ای که راه دسترسی به همه امکانات رفاهی را دارد زیرا در نزدیکترین فاصله از مرکز شهر قرار گرفته است. مجتمع ائل‌داغی در شمالی‌ترین نقطه شهر زنجان در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است که کمترین فاصله با مرکز شهر داشته و در سه کیلومتری این شهر واقع شده است.

این کوه از ارتفاعات مهم شهر زنجان است که دوستداران طبیعت با آغاز فصل بهار بیشتر از این منطقه گردشگری و طبیعی استفاده می‌کنند،ارتفاع پایه این کوه یک‌هزار و 850 و قله آن 2 هزار و 15 متر است. علاقمندان به ورزش کوهنوردی در ایام تعطیل به این کوه‌ها می‌آیند و این منطقه مورد توجه گردشگرانی است که در پی تفریحی چند ساعته و کمتر از یک روز هستند قابل توجه است. امکاناتی مثل آبشار مصنوعی، رستوران، آلاچیق‌ها، آسیاب و ... از جمله امکانات تفریحی این مجموعه به شمار می‌رود. وجود زیبایی‌های این کوه و جاده گاوازنگ و پدیده‌های طبیعی اطراف باعث جذب افراد به این منطقه شده است. در پی توجه مردم به این نقطه، گسترش و افزودن امکانات تفریحی از جمله پیست دوچرخه سواری، چایخانه، آمفی تئاتر، مجموعه ورزشی، لند مارک مورد توجه مردم است.مجموعه گاوازنگ زنجان پرطرفدارترین تفریحگاه مردم زنجان است که در ایام تعطیل به خاطر ازدحام بیش از اندازه مسیر آن با ترافیک روبه‌رو می‌شود، روزهای تعطیل به ویژه جمعه‌ها کوه‌پیمایی در گاوازنگ رنگ و بوی دیگری دارد و نزدیکی به شهر و زیبایی‌های خاص طبیعی این مجموعه و جاده آسفالته آن موجب توجه اهالی منطقه و مسئولان به این مکان تفریحی شده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی